I fotbalové velkoluby, které jsou světovými značkami číslo jedna jako Real Madrid a Barcelona na svých reklamních předmětech pro arabských trh již nějakou dobu odmazávají kříže ze svých letitých klubových znaků, aby ctili tamni trh, protože místní jsou na kříže velmi citliví - vše v pořádku.
Naopak dalšího a tentokrát výrazného přehmatu (ikdyž, skutečně přehmatu? - více na další stránce tohoto článku) se nedávno dopustil Lidl, když umazal na obalech svých produktů v rámci řeckého týdne (!) křesťanské kříže z řeckých kostelů - ovšem takové produkty byly určeny nikoliv pro arabský trh, ale pro trh v Belgii! Produkty s odmazanými kříži se však dostali i do ČR - toto v pořádku rozhodně není.
I Tesco se vydalo cestou kontroverze podobně jako Lidl namísto toho, aby v dobré víře ctilo domácí většinový trh ve Velké Británi. Z jejich reklamy, která ctí akorát maximálně takové to moderní kosmopolitní heslo "všichni všechno a nikdo nic", vznikla naprosto nesmyslnná slátanina. Do své Vánoční reklamy (byť je to jen pár sekund) totiž dalo muslimy, kteří sami Vánoce logicky neslaví! Tady jde rozum absolutně stranou...
Bizarní scénka jako z komedie
V reklamě, na kterou se můžete podívat na poslední stránce tohoto článku, je vyobrazeno několik rodin, které chystají krocana (v Británii typické Vánoční jídlo jako u nás kapr) a připravují se na letošní Vánoční svátky. V jednom záběru se mihne i muslimská rodina, která jde vesele s taškami z Tesca slavit Vánoce - vzhledem k tomu, že vyznavači islámu neuznávájí Jěžíše Krista jako syna božího a Vánoce vůbec neslaví, docela bizarní scénka... jak z komediálního filmu Sacha Baron Cohena.
Někteří křesťané považují tuto reklamu dokonce za...
Pokračování článku na další stránce