Babiš na cestě za voličem: Voda, led i selfies
Zdá se, že Andrej Babiš (70) rozjel volební kampaň v plné síle – a to stylem, který mnohé překvapí. Zatímco jeho blízcí si užívají luxusu třeba na plážích Dubaje, on se rozhodl ukázat v úplně jiném světle: jako „normální chlap“, co se nebojí sednout do metra, zajít na ples nebo pařit na studentském majálesu.
S každým příspěvkem na sociálních sítích se snaží vyslat jasný signál – je tu pro lidi a chápe jejich každodenní realitu. O tom, že takové akce nejsou náhodné, svědčí i jejich načasování. Volby do Evropského parlamentu jsou za dveřmi, a tak není divu, že expremiér nasazuje taktiku přiblížení se běžnému voliči.
Ice Bucket Challenge po babišovsku
Vrcholem posledních dnů se stala účast šéfa ANO na známé výzvě Ice Bucket Challenge. Na videu, které sdílel na svých sítích, si s úsměvem nechal na hlavu vylít kýbl ledové vody. Ale tentokrát nešlo jen o recesi. Akce měla upozornit na duševní zdraví.
„Pokud vás něco trápí, mluvte o tom. Je v pořádku říct si o pomoc. Nikdo by v tom neměl být sám. Speak Your Mind. Protože mlčet o tom, co tě ničí, nic nevyřeší,“ zaznělo od Babiše.
A hned přidal i nominaci: „Nominuju tímto Alenu Schillerovou a Karla Havlíčka, pojďte do toho taky.“
Tým ANO v roli recesistů?
Sázka na lidskost a hravost není u týmu ANO nová. Alena Schillerová už se předvedla třeba v kostýmu hranolky nebo v lidovém kroji, Karel Havlíček se zase koupal oblečený na Krétě nebo ochutnával ouzo v místní taverně. Vzhledem k nominaci a věrnosti stranickému šéfovi lze předpokládat, že výzvu přijmou i tentokrát – bez ohledu na počasí a teploty, které teď venku panují.
Koneckonců – odmítnout přání Andreje Babiše se v hnutí ANO příliš nenosí.
Hranice autenticity: Je Babiš „jeden z nás“?
Kritici mu vytýkají, že jde o pečlivě promyšlený marketing, který má zakrýt minulost miliardáře a podnikatele. Na druhé straně je třeba uznat, že Babiš svou roli „lidového lídra“ hraje s velkým zaujetím. Selfie s fanoušky, neformální akce, výzvy na podporu dobré věci – to vše má oslovit nerozhodnuté voliče a posílit dojem, že politik je stále „blízko lidem“.
Otázkou zůstává, zda tyto akce skutečně rezonují, nebo zda voliči prohlédnou, že pod vrstvou ledové vody se skrývá pečlivě zrežírovaná strategie.
Volby se blíží a Babiš tlačí na pilu
Zda tato taktika přinese Babišovi úspěch u voličů, ukáží až červnové volby do Evropského parlamentu. Jedno je však jisté – nic nenechává náhodě a veškeré kroky podřizuje cíli získat zpět moc. Třeba i za cenu, že na sebe nechá chrstnout kýbl ledové vody.