1. Příliš horlivá ochrana
Paní Justyna právě odešla z obchodu se svým dítětem a nákupní taškou v ruce. Najednou se k ní přiblížila ochranka a začala se ptát na účtenku a přesně množství buchet v nákupní tašce. Ochrankáři, v potu obličeje, po chvíli zjistili nepřesnost. Ukázalo se, že chyběla jedna kaiserka. Celou záležitost popsala Gazeta Wyborcza.
Bezpečnostní služba informovala ženu, že musí poslouchat manažera a vzali matku a děti zpět do obchodu.
,,A já, hloupá, jsem šla! Manažer řekl, že musel poslouchat své nadřízené a musel zavolat policii za krádež buchty,” – říká Justyna.
Asi po 10 minutách dorazila policie se zapnutou sirénou. Nejtraumatičtější situace to byla pro děti, které byly zmatené a vystrašené. Báli se, že jejich matka půjde do vězení a zůstanou samy v obchodě.
,,Jsem si jistá, že dva z nich sedí před kamerami a chtějí ukázat svou účinnost a usilují o případ, jako je ten můj. To znamená, že žena s dětmi, která se zabývá nakupováním a dětmi,” – komentuje mladá matka.
2. Je jedení buchty před zaplacením krádeží?
Přestože se obchod Biedronka Justyne omluvil, rozhodla se uplatnit své právo a nahlásit záležitost kanceláři zákaznického servisu. Její děti budou na tento nepříjemný zážitek dlouho pamatovat a ona - ponížení, že se s ní zacházelo jako se zlodějemkvůli jedné kaiserce, kterou snědlo dítě.
,,V této situaci došlo k nepochopení okolností případu, což můžeme vysvětlit jen novým zaměstnancům, který učinil nesprávné rozhodnutí,” – vysvětluje Jan Kołodyński, manažer korporátní komunikace v síti Biedronka. Také informuje, že zaměstnanci sítě v souvislosti s touto situací obdrželi soubor doporučení, jako takové případy v budoucnu vyřešitaby se předešlo bizarním situacím, jako je tato.
Spotřebitelé by si měli uvědomit – vlastníkem produktu se stáváme až po zaplacení. Potom obdržíme potvrzení, tj. důkaz o transakci. Pokud otevřeme balíček čipů, tyčinku nebo lízátko a necháme dítě sníst je dříve, než se přiblížíme k pokladně – pak rozhodnutí reagovat na toto chování patří prodejci. Pokud však o tom informujeme prodávajícího u pokladny, neměli bychom čelit žádným problémům.