To je ale učitel biologie! S takovým anatomickým kostýmem je učení zajištěno!

Publikováno 14.05.2025
Autor:
Hashtagy článku: #ŽádnéNicNásNenapadlo
reklama
Rate this post

Místo pouhého ukazování obrázků v učebnici umožnila žákům „vidět“ anatomii přímo na sobě – a tím je vtáhla do učiva způsobem, který si budou pamatovat celý život.

reklama

Ohlas, který překvapil celý svět

Její manžel pořídil během hodiny několik fotografií a zveřejnil je na sociálních sítích. Fotografie se okamžitě staly virálními a během chvíle obletěly svět.

Lidé byli nadšení nejen z kreativity samotného kostýmu, ale i z obrovského nasazení, které Verónica do své práce vkládá. Komentáře plné obdivu nebraly konce a mnoho uživatelů ji nazvalo „učitelkou, jakou si přeje mít každé dítě“.

Nejen anatomie: Kreativita ve všech předmětech

Verónica se ale nesoustředí pouze na biologii. I ve výuce dějepisu používá kostýmy a oživuje tak dávné epochy. V hodinách cizích jazyků zase vytváří z krabic tematické gramatické sféry, které dětem pomáhají snadněji chápat složitá pravidla.

Její přístup je založený na myšlence, že učení by nemělo být nudné, ale naopak podněcující zvědavost a zájem.

„Děti se učí nejlépe tehdy, když jsou zaujaté. Chci, aby byly nadšené z objevování světa, nejen aby memorovaly fakta,“ říká Verónica.

Inspirace pro kolegy a změna pohledu na učitele

Verónica Duque zároveň upozorňuje na to, že učitelská profese si zaslouží větší respekt. Svojí prací chce inspirovat kolegy, aby nebyli líní a nebáli se jít za hranice tradiční výuky.

Podle ní učitelé neformují pouze znalosti, ale i osobnosti svých žáků. Proto věří, že každý, kdo vstoupí do třídy, by měl do výuky vkládat maximum své kreativity, energie a srdce.

Ideální učitelka nové generace?

Případ Verónicy Duque otevírá diskuzi o tom, co znamená být skutečně skvělým učitelem. Je to někdo, kdo bezmyšlenkovitě přednáší učební osnovy? Nebo někdo, kdo hledá nové cesty, jak učit s vášní a kreativitou?

Její příklad ukazuje, že opravdové vzdělávání není jen o předávání informací, ale o probouzení nadšení, inspirace a lásky k poznání.

A právě to je cesta, kterou by si možná přáli jít nejen žáci, ale i budoucnost vzdělávání samotného.



Rate this post
Autorský
článek



Co si o tom myslíte?
Diskuze
Doporučené k přečtení