Místo pouhého ukazování obrázků v učebnici umožnila žákům „vidět“ anatomii přímo na sobě – a tím je vtáhla do učiva způsobem, který si budou pamatovat celý život.
Ohlas, který překvapil celý svět
Její manžel pořídil během hodiny několik fotografií a zveřejnil je na sociálních sítích. Fotografie se okamžitě staly virálními a během chvíle obletěly svět.
Lidé byli nadšení nejen z kreativity samotného kostýmu, ale i z obrovského nasazení, které Verónica do své práce vkládá. Komentáře plné obdivu nebraly konce a mnoho uživatelů ji nazvalo „učitelkou, jakou si přeje mít každé dítě“.
Nejen anatomie: Kreativita ve všech předmětech
Verónica se ale nesoustředí pouze na biologii. I ve výuce dějepisu používá kostýmy a oživuje tak dávné epochy. V hodinách cizích jazyků zase vytváří z krabic tematické gramatické sféry, které dětem pomáhají snadněji chápat složitá pravidla.
Její přístup je založený na myšlence, že učení by nemělo být nudné, ale naopak podněcující zvědavost a zájem.
„Děti se učí nejlépe tehdy, když jsou zaujaté. Chci, aby byly nadšené z objevování světa, nejen aby memorovaly fakta,“ říká Verónica.
Inspirace pro kolegy a změna pohledu na učitele
Verónica Duque zároveň upozorňuje na to, že učitelská profese si zaslouží větší respekt. Svojí prací chce inspirovat kolegy, aby nebyli líní a nebáli se jít za hranice tradiční výuky.
Podle ní učitelé neformují pouze znalosti, ale i osobnosti svých žáků. Proto věří, že každý, kdo vstoupí do třídy, by měl do výuky vkládat maximum své kreativity, energie a srdce.
Ideální učitelka nové generace?
Případ Verónicy Duque otevírá diskuzi o tom, co znamená být skutečně skvělým učitelem. Je to někdo, kdo bezmyšlenkovitě přednáší učební osnovy? Nebo někdo, kdo hledá nové cesty, jak učit s vášní a kreativitou?
Její příklad ukazuje, že opravdové vzdělávání není jen o předávání informací, ale o probouzení nadšení, inspirace a lásky k poznání.
A právě to je cesta, kterou by si možná přáli jít nejen žáci, ale i budoucnost vzdělávání samotného.