V současné době slýcháme řeči o tom, že práce prodavaček jednou definitivně zanikne, protože je nahradí roboti a samoobslužné pokladny, avšak ve skutečnosti je potřeba stále více prodavačů a prodavaček. Obchodní řetězce je začínají vyvažovat málem zlatem.
Jeden z příkladů, který to dokazuje, je Lidl. Tento řetězec si vždy dokázal ohodnotit své zaměstnance nad tržním standardem. Prodavačky v Lidlu v Praze mají nástupní plat kolem 35 tisíc korun, skladníci pak ještě vyšší. Postupně se jim přitom automaticky navyšuje, což je příjemné. Samozřejmostí jsou nejrůznější benefity a také nadstandardní doba dovolené.
Vysoké platy a benefity pro prodavačky v Lidlu
Nicméně, v Lidlu je obrovská míra výpovědí a fluktuace. Neustále jsou potřeba noví lidé, protože ti původní odcházejí. Práce na pobočkách Lidlu je skutečně náročná. Zatímco jinde máte alespoň nějakou možnost si ulevit, tady se celý den nezastavíte a musíte pracovat na směny. Samozřejmostí je dodržování přísných předpisů.
Tato náročnost práce může být důvodem, proč je zapotřebí takových platů. Lidé si však často myslí, že práce prodavaček není náročná a jednoduše se vydělávají velké peníze. To ale není pravda. Prodavačky a prodavači mají na starosti velké množství zboží a musí se starat o zákazníky. Je to fyzicky i psychicky náročné.
Náročnost práce prodavačů v Lidlu způsobuje vysokou fluktuaci
V každém případě je důležité ocenit práci prodavačů a prodavaček, kteří se snaží poskytnout zákazníkům nejlepší služby a pomáhají udržovat provoz obchodů v chodu. V dnešní době, kdy se společnost zaměřuje na kvalitní služby a zákaznickou péči, jsou prodavači a prodavačky klíčovou součástí úspěchu mnoha obchodů.
Výplaty a benefity jsou důležitou motivací pro zaměstnance, ale je také třeba zajistit jim příznivé pracovní podmínky. Důležité je, aby byli zaměstnanci motivováni k práci, ale také aby se cítili dobře a byli chráněni před případnými riziky.