I fotbalové velkoluby, které jsou světovými značkami číslo jedna jako Real Madrid a Barcelona na svých reklamních předmětech pro arabských trh již nějakou dobu odmazávají kříže ze svých letitých klubových znaků, aby ctili tamni trh, protože místní jsou na kříže velmi citliví - vše v pořádku.
Naopak dalšího a tentokrát výrazného přehmatu (ikdyž, skutečně přehmatu? - více na další stránce tohoto článku) se nedávno dopustil Lidl, když umazal na obalech svých produktů v rámci řeckého týdne (!) křesťanské kříže z řeckých kostelů - ovšem takové produkty byly určeny nikoliv pro arabský trh, ale pro trh v Belgii! Produkty s odmazanými kříži se však dostali i do ČR - toto v pořádku rozhodně není.
I Tesco se vydalo cestou kontroverze podobně jako Lidl namísto toho, aby v dobré víře ctilo domácí většinový trh ve Velké Británi. Z jejich reklamy, která ctí akorát maximálně takové to moderní kosmopolitní heslo "všichni všechno a nikdo nic", vznikla naprosto nesmyslnná slátanina. Do své Vánoční reklamy (byť je to jen pár sekund) totiž dalo muslimy, kteří sami Vánoce logicky neslaví! Tady jde rozum absolutně stranou...
Bizarní scénka jako z komedie
V reklamě, na kterou se můžete podívat na poslední stránce tohoto článku, je vyobrazeno několik rodin, které chystají krocana (v Británii typické Vánoční jídlo jako u nás kapr) a připravují se na letošní Vánoční svátky. V jednom záběru se mihne i muslimská rodina, která jde vesele s taškami z Tesca slavit Vánoce - vzhledem k tomu, že vyznavači islámu neuznávájí Jěžíše Krista jako syna božího a Vánoce vůbec neslaví, docela bizarní scénka... jak z komediálního filmu Sacha Baron Cohena.
Někteří křesťané považují tuto reklamu dokonce za...
Pokračování článku na další stránce
[nextpage]Někteří křesťané považují tuto reklamu dokonce za urážku.
Následné vyjádření Tesca, že chce touto reklamou spojovat lidi z důvodu, že Vánoce může slavit každý (pozn.: ten kdo je ovšem z logických důvodů neslaví, je jen těžko bude - krom role v reklamě - opravdu slavit), je poté naprostou fraškou, protože jsou to právě takovéto dráždivé kontroverzní reklamy, které vzbuzují - mnohdy záměrně - velké vášně ve společnosti a prakticky ji tímto naopak rozdělují.
Peníze až na prvním místě?
Za tímto vším se však dost možná skrývá zcela něco jiného a prostého - šokující virální marketing, který prostě funguje, a který v poslední době ve svých kampaních nasazují i ty největší značky a obchody.
Díky této "kauze", která vyvolala velké kontroverze se totiž o Tescu hodně mluví a to zcela zadarmo! A jelikož je Tesco nadnárodní obchod, který působí v mnoha zemích Evropy, má tato "kauza", jak by se dalo marketingově pěkně říci - celoevropský zásah. Z hlediska marketingu jistě dobrý, ač neoriginální počin, z hlediska morálky nebo vyšší přidávané hodnoty velkého řetězce do společnosti je takové rozpoutavání vášní ve společnosti společně s pokryteckým prohlášením o "spojování lidí" úplným dnem toho, co reklama v dnešní době může nabídnout.
Takové "přehmaty" nadnárodních řetězců, které vidíme v poslední době, jsou akorát voda na mlýn největším kritikům islámské migrace do Evropy. Ti jistě budou po zhlédnutí této reklamy říkat: "to je ta islamizace Evropy v praxi".
Podívejte na video
Video této kontroverzní reklamy naleznete na další stránce...
Pokračování článku na další stránce
[nextpage]Co na tuto kontroverzní reklamu říkáte? Napište nám svůj názor dolů do komentářů...