Češi pozor! Některým lidem začaly po nákupech na Temu mizet peníze z účtu. Experti varují

Drtivá většina zákazníků je spokojena, ale problémy se objevují. Jaké zkušenosti mají někteří zákazníci s platformou Temu a co doporučují odborníci?
Hashtagy článku: #ŽádnéNicNásNenapadlo
zdroj: freepik.com/Koláž: bulwar.cz
reklama
Rate this post

Mizící eura po nákupu oblečení

Paní Jana, která pracuje v Německu, zažila podobný problém. Po několika nákupech na Temu jí začaly z účtu mizet malé částky v eurech. „Objednávala jsem si oblečení, nějaké drobnosti na Temu, zhruba třikrát, při první objednávce se nic nestalo, až po třetí mi začaly mizet z konta peníze, 1,5 eura, 4 eura,“ uvedla Jana. I ona si je jistá, že kromě webové stránky Temu během platby nikam neklikla.

reklama

Problémy s platbami za zubní nitě a kartáček pro psa

Pan Aleš se rovněž setkal s problémy po nákupu na Temu. „Na Temu jsem si vybral zubní nitě, kartáček pro psa, protože je levnější než u konkurence. Když mi objednávka přišla, ve dvě ráno mi začaly mizet platby z mého účtu,“ sdělil Aleš. I on už měl s Temu problémy v minulosti a musel kvůli tomu zablokovat kreditní kartu.

Reakce Temu a doporučení odborníků

Snaha Temu řešit problémy

Po zveřejnění reportáží se Temu snažilo kontaktovat postižené zákazníky prostřednictvím svého polského zastoupení. V e-mailu žádali o spolupráci při interním vyšetřování a řešení problémů. Nicméně někteří zákazníci, jako Filip Kraus, již nechtěli znovu poskytovat své platební údaje.

Varování bezpečnostních odborníků

Odborníci na bezpečnost uvádějí jako možnou příčinu problémy s podvodnými e-maily, které se tváří jako zprávy od Temu. Nicméně zákazníci tyto možnosti vylučují, tvrdí, že nikam kromě webu Temu neklikali.

Nebezpečí z několika důvodů

Kvalita zboží a bezpečnost aplikace

Temu je kritizováno nejen za problémy s platebními údaji, ale i za kvalitu zboží, které prodává. Aplikaci Temu prošetřuje i Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost kvůli nakládání s osobními údaji. Jan Sůra z právního oddělení spotřebitelské organizace dTest varuje před potenciálními riziky spojenými s používáním této platformy.

Reklamace a zákaznický servis

Jan Hebnar, bývalý diplomat působící v Číně, uvádí, že Temu v Číně dbá na hodnocení zákazníků a rychlé řešení reklamací. To je důležité i pro evropský trh, kde Temu má značný úspěch. Nicméně, stížnosti spotřebitelských organizací, jako je BEUC a dTest, stále trvají.

Závěr: Opatrnost při nákupech na Temu

Jak se chránit před podvodem

Pokud plánujete nákup na Temu, buďte velmi opatrní. Doporučuje se používat jednorázové platební karty nebo jiné bezpečnostní opatření, aby se minimalizovalo riziko zneužití platebních údajů. Vždy si pečlivě kontrolujte výpisy z účtu po každém nákupu a v případě jakýchkoliv nesrovnalostí ihned kontaktujte svou banku.

Dlouhodobé sledování a hodnocení

Je důležité dlouhodobě sledovat hodnocení a zkušenosti ostatních zákazníků s nákupy na Temu. Sdílením svých zkušeností můžete pomoci ostatním zákazníkům vyhnout se podobným problémům a přispět k větší transparentnosti a bezpečnosti při nakupování online.

Sdílejte tento článek svým přátelům.


Pokračujte ve čtení.

VRÁTIT SE NA PRVNÍ STRANU

Rate this post
Autorský
článek



Co si o tom myslíte?
Diskuze
Doporučené k přečtení