Karel Gott přišel o miliony kvůli parfémům: Podnikatelé zneužili jeho jméno a hity

Publikováno 02.05.2025
Autor:
Hashtagy článku: #ŽádnéNicNásNenapadlo
reklama
Rate this post

Finanční podíl: Gott obdržel zlomek zisku

reklama

Ačkoliv Buksa předpokládal, že z každého prodaného parfému bude Gottovi náležet 150 Kč, skutečnost byla jiná. Zdeněk Kohák, který vlastnil ochrannou známku, inkasoval celou částku, zatímco Gott obdržel pouze 15 Kč za kus. Celkově se prodalo přibližně 11 300 kusů parfémů, což přineslo Kohákovi zisk téměř 9 milionů korun, zatímco Gott si odnesl jen 170 tisíc.

Porušení autorských práv

Názvy parfémů „Lady Carneval“ a „Cesta rájem“ narazily na odpor skladatele Ladislava Štaidla, který vlastnil autorská práva k těmto písním. Štaidl uvedl, že nikdo ho o souhlas k jejich použití nepožádal, a proto došlo k narušení autorských licencí.

Foto: instagram.com

Omluva a lítost

Buksa později přiznal, že měl smlouvu s Kohákem, nikoli s Gottem, a že ho mrzí, že Karla alespoň nekontaktoval a nezeptal se na podmínky jejich spolupráce. „Byla to chyba,“ uvedl Buksa.

Zastavení výroby parfémů

Po smrti Karla Gotta v roce 2019 byla výroba parfémů zastavena. Německá centrála firmy LR Health & Beauty Systems rozhodla, že prodej parfémů s Gottovým jménem již není rentabilní. V té době se vůně přejmenovaly na „Eau de parfum Karel Gott Man“ a „Eau de parfum Karel Gott Woman“.

Případ parfémů ukazuje, jak i slavné osobnosti mohou být zneužity v obchodních praktikách, které jim nepřinášejí odpovídající odměnu. Karel Gott, přestože byl aktivně zapojen do vzniku parfémů nesoucích jeho jméno, z této spolupráce finančně téměř neprofitoval.



Rate this post
Autorský
článek



Co si o tom myslíte?
Diskuze
Doporučené k přečtení