Inspirací pro vznik kampaně byl příběh Elliota Costella, ředitele YGAP, který během své cesty po Kambodži potkal desetiletou dívku jménem Thea. Thea byla dva roky obětí fyzického i sexuálního zneužívání, než ji zachránila mezinárodní organizace Hagar. Během jejich setkání mu Thea nalakovala nehty modrým lakem a nakreslila na ruku srdce. Tento zážitek hluboce ovlivnil Costella a vedl k vytvoření kampaně Polished Man.
K této iniciativě se připojilo mnoho známých osobností, včetně herců Chrise a Liama Hemsworthových či Zaca Efrona. Chris Hemsworth na svém Instagramu uvedl: "Jsem #polishedman a můj profil není jen o tom pamatovat si, kdy koupit někomu květiny, zaplatit rundy v hospodě nebo jak těžké činky zvednout v tělocvičně. Je i o tom říct NE násilí páchaném na dětech. Proto si v říjnu budu lakovat nehet, a tím vás prosit a upozorňovat, abyste i vy přispěli organizaci Polished Man."
Nalakovaný nehet tak slouží jako prostředek k zahájení konverzace o problematice násilí na dětech a vybízí k podpoře vzdělávacích programů a zdrojů pro oběti zneužívání. Kampaň Polished Man se snaží nejen zvýšit povědomí o tomto globálním problému, ale také získat finanční prostředky na pomoc dětským obětem násilí.
V České republice se tento symbol zatím příliš nerozšířil, avšak s rostoucím povědomím o problematice násilí na dětech by mohla kampaň Polished Man najít své místo i zde. Zapojení mužů do této iniciativy by mohlo přispět k otevření diskuse o násilí na dětech a podpořit snahy o jeho prevenci.
Je důležité si uvědomit, že i malý symbol, jako je nalakovaný nehet, může mít velký dopad na zvýšení povědomí o závažných společenských problémech. Každý z nás může přispět k boji proti násilí na dětech, ať už prostřednictvím podpory podobných kampaní, nebo aktivním zapojením se do prevence a osvěty.