Umění? Provokace? Nebo dekonstrukce identity?
Alejandro Gomez Palomo není žádný módní nováček. Spolupracoval s hvězdami jako Beyoncé, Harry Styles nebo Troye Sivan. Jeho práce je opěvována za odvahu, originalitu a především za bourání tabu v oblasti módy a identity. Podle návrháře samotného móda už dávno nemá být jen o oblečení – má reflektovat společenské proměny.
„Chci, aby lidé přestali vidět pohlaví jako limit. Móda je forma sebevyjádření. A kdo říká, že muž nemůže být něžný a žena silná?“, uvedl Palomo po přehlídce.
Rozdělené publikum: Aplaus vs. šok
Zatímco módní elita v New Yorku a Paříži tleská a oslavuje Palomovu vizi jako „novou éru haute couture“, běžní diváci a konzervativnější publikum jsou v rozpacích. Mnozí se ptají, kde končí styl a začíná bizarnost.
„Pro mě muž zůstává mužem. A tohle je prostě moc,“ píší diskutující na sociálních sítích. Jiní se naopak brání slovům o „přehnanosti“ a považují přehlídku za umělecké dílo.
Móda jako zrcadlo doby
Ať už Palomovu tvorbu milujete, nebo vám připadá nepochopitelná, jedno je jisté – nezanechává nikoho chladným. Kolekce Alejandro Gomeza Paloma se stává symbolem doby, v níž pohlaví, identita a krása přestávají mít pevně dané hranice.
A možná je to právě to, co móda dnes potřebuje – vyvolat diskuzi. Vyprovokovat otázky. A přinutit nás přemýšlet.